Activate Your Life!

Knowledge is powerful ~ ~ Experience is meaningful ~ ~ So,Cherish every moment! ~ ~

Thank you my dear Aza~

Hi world,

I would like to post a poem created by my lovely friend, Nur Zarina a.k.a Aza. She dedicated this poem to me as my birthday gift. Thank you so much Aza, I really appreciated it. This is the best poem that anyone ever dedicated to me…am proudly to publish it & would like to share this poem with the whole wide world 🙂 :

kedengaran lagi ucapan itu
entah kenapa gemanya semakin menusuk kalbu
entah bila pantulannya semakin terasa haru
entah bagaimana perasaan itu keliru..

mungkin bila dihitung masa
mungkin bila suatu ketika
ketika kita membuka mata
mata kita dan mata jiwa
barangkali sebentar kita terpana
bahawa sepenuhnya waktu kita guna
bahawa sebenarnya kita sudah bergelar dewasa
bahawa kadangkala kita terleka
bahawa usia itu sudah lama meninggalkan kita
sebentar kita renungi kata pujangga
tepukla dada tanyalah jiwa…

sudah dua puluh dan lima tahun
lakaran pena berlari di pentas dunia
coretan warna warni lukisan tiada berhenti
bergabung menghiasi, memenuhi suatu entiti
bernama kehidupan…

biarlah langkah itu terus berlari..
biarlah berus itu terus mewarnai..
biarlah pena itu terus menulisi..
benar semuanya adalah sementara…
benar masa itu selalu mencemburui kita
tapi biarlah…
selama mana paksinya adalah hakiki
menuju Ilahi…

nukilan khas di pagi 13hb April 2009 (lambat sehari ye huserk…sori)
khas buat sahabat yang jauh di perantauan
semoga sajak ini mengukir sebuah senyuman
di wajah indah seorang pelarian (yela perantau+suka berlari = pelarian hehehe)
insan yang bernama…
NURUL HUSNA BT MOHD SHUKRI

sahabatmu,
adeq12
(AZA)

Ada bakat kan dia? heee 🙂 Such a wonderful poem, thanks again my lovely friend. Keep in touch and love u always.

Me n Aza, on her engagement day.

Me n Aza, on her engagement day.

Husna, Aza, Maya; used to live together in Equine Park. Rindu korang

Husna, Aza, Maya; used to live together at Equine Park. Rindu korang

Advertisements

20 Comments

  1. kak husna..happy belated!asal sy tak tau pon bday akk?patutlah hyper je malam masa ceramah tu.bday dia rupanyaaaa 😛

  2. ~aZa~

    adei…*blushing*

    huserk : 12/04/84
    maya : 12/07/84
    aza : 12/12/84

    kebetulan ke..suratan??

    hehe tapi apapun hat last tu gak no paling cun…kekeke…

  3. huserk

    thanks fairuz. Aza, wah…xsangka gak smua no12. patut la sekepala..hehehee
    tp maya la paling ibu di rumah kita..dan mmg ampa adek yg kena buli. hehehe.. ke adek buli kakak? heheehee.anyway, thanks!

  4. serk, alin knl la aza n maye nie.. ms matrik kt kmpp dl, ktorng bilik sebelah2..x tau a diorg igt lg ke x alin… nnt kem slm kt diorg eh..

  5. zarina

    husna, happy belated birthday!! semoga gembira selalu, dunia akhirat =).
    i love your dreams, may u achieve them!

  6. ayu

    sume org tertipu..kekeke.slamat hri lahir khusna..sori 4 d late wish..

  7. huserk

    thanks my dear frens zarina n ayu~
    ayu.. hehee xpa.. niat dah ada..cuma silap je.. hehe
    arelyn, laa.. ampa jiran ka dlu.. elok la.. smua kawan2 kami aza kenai dah ni

  8. ~aZa~

    adeSS..betoi la huserk…kite ni memang chemistry….alin ane ley lupe ang..romet unsur, haslina..ingat kami gendang pintu bilik ampa malm2 ampa bukak ngan ngantuk..huhu..kes antu tu….haha….alin alin…

    k la huserk..jom kita tunang kan bakal anak kita siap2…hahahahahha

  9. huserk

    ooo ada ampa cerita mlm2 ampa main ketuk2 dinding sebelah, skali tu xdak sapa ketuk tp bunyi org ketuk tgah malam. hantu kaco ka.. hehehe
    aza, mnarek gak idea ampa, chup bakal anak siap2 hehehehe

  10. aza, ang lupe lg sorg… syak..lupe die ke…hehehe…tu la korng mmg…pttnye ktorg tdo je..x yh buke pintu tu…eh aza,nnt kawin jgn lupe jmpt tau…eh mcm x malu jer suh org jmpt…hehe..

    serk,blog ang nie best sgt… suke bc n bl bc je terpolarize rsnye…pnh smgt and motivasi… siap leh jumpe kwn2 lame lg…

  11. huserk

    hehehe tu la lawak.. siap berjejak kasih plak hampa kat sini. bukan alin aja. aza pun jumpa komet n jojoe, kwn skola rendah dia kat kulim. ble dak? semua berkait2..haha.. anyway, thanks 4 reading, alin!

  12. ~aZa~

    haa…tu bilik alin la tu….cian dia da tdo ktorang kaco beramai2
    huhuh…..

    tapikan wei..nak lagi besh biar chemistry…tiba2 anak2 kite bcinte..tgk mak2 depa besh fren… tu lagi chemist habih tu……(da mula mreka cte da..hahha) sabaq jela

  13. huserk

    canggeh canggeh azaaaa! hahaha lawak larrrrr. mcmana kalau bebetul.. mmg la chemistry kita kuat tahap gaban laaa nih

  14. jojoeali

    Err.. aza ni, atau cik nur zarina ni, budak 6 mualim dulu ka?
    kenai aku dak? ala, aku laa budak kelas angpa yang slalu kena conteng kat dahi sebab suka tak buat keja rumah gara gara asyik dok main band. err tu pun kalau btui la ang ni aza yang aku kenai. huhuu…

    p/s : sapa lagi laa kawan aku yang jadi kawan ang serk oii…

  15. huserk

    jojoe.. hehe.. betui lah aza yg hang maksudkan. kan aku dah kata, aku agen jejak kasih utk kwn2 aza. hahahaaaaa..
    wess.. hang masih dgn si’dia’ zaman skolah tu ka?
    update skit

  16. ~aZa~

    haha..hazaril firdaus…mesTila ingat…budak2 nakal…heheh

  17. jojoeali

    apa plak.. aku ni budak baek pa.. kan serk kan? hehe..
    kemsalam kat kengkawan mana2 yang terjumpak aa.
    err.. hang bertunang dengan sapa aa? aku kenai dak, agak agak?

    si ‘dia’ zaman skolah? erk.. huhuu.. sadly enough, dah dak dah. huhuu lagi.
    aku cuba beb, bukan tak cuba. tapi maybe Dia dah tulih, memang tak boleh. sian dia…

  18. ~aZa~

    heheh…bukan ang ka buat ezrin hariz mnangis masa tengah beratuq nak masuk kelas….ka ubaidullah..tapi rasa ang la…haha…berpeluang gak p kenduri ubai aritu…

    heeee…ang tak kenal kot tunang aza..~~

  19. ~aZa~

    ang ngan syuhana ka lani…ada cam dengaq rumuor…hehe…

  20. jojoeali

    Hoih.. ada ka plak. Aku last jumpa syuhana tu pun darjah 6 dulu la. HAHAHA. Kalau jumpak dia kemsalam ah.

    Er.. aku pon tak ingat.. ramai sangat yang aku bagi nangih rasanya dulu. Hauhuahua…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: